25 juni Palermo

25 juni 2016 - Palermo, Italië

25 juni. Palermo
Na met wat pijn aan de rug wakker te zijn geworden (hard bed) op naar de vreetschuur waar het personeel met een air rondloopt alsof je in het Amstel hotel bent. Redelijk ontbijt. Op naar Palermo met de benenwagen. De auto waren we even beu. Na ongeveer drie kwartier lopen en duverse openbare vuilnisbelten gepasseerd (vieze stad) kwamen we in het centrum waar ons meteen een hop on hop off bus werd aangesmeerd. Toch maar gedaan best lekker in een open bus want het was bloedheet in de stad. Alle bezienswaardigheden gezien hoop rondgesjouwd. Wat een drukte. Palermo is de vierde stad van Italië en dat merk je. Sowieso vind ik wat we van Sicilië gezien hebben erg druk en chaotisch. Na teruggewandeld te zijn een heerlijke duik in het zwembad! Heerlijk opgefrist.

Uur of zeven: op naar Bagheria om voedsel te zoeken. We dachten kleinere plaats lekker overzichtelijk. Niet dus. Druk! Het lijkt wel of die gasten constant in de auto zitten. En ook daar rijden ze net zo debiel als de rest van Sicilië. Zou door de warmte die hersenen verschrompelen? Nog nooit zulke asociale egoistische chauffeurs gezien als hier. Regels zijn er om je niet aan te houden. Als er 80 staat scheuren ze je voorbij als of je stilstaat. Voorrang? Wat is dat?
Enfin. Eindelijk auto zonder deuken geparkeerd. Op zoek naar eten. Nou dat viel niet mee. Die spreekwoordelijke Italiaanse restaurantjes waren onzichtbaar. Na aan een local gevraagd te hebben eindelijk een pizzeria. En ja daar heerlijk gegeten.
In het hotel nog even voetbal gekeken en in een diepe warme rust op het plankenbed gaan zzzzzzzz.

1. Harma:
    26 juni 2016
    Is het buiten de steden ook zo druk en chaotisch? Zou lekker de natuur opzoeken
    Iig veel plezier vandaag.
    Xxx
  2. Alice:
    26 juni 2016
    @Harma, lijkt hier overal wel zo druk! Maar we gaan nu dwars over het eiland naar de zuidkant richting Agrigento. Volgende hotel is in Porto Empenocle! Daar schijnt het wel rustig te zijn
    Xx
  3. Mariska:
    26 juni 2016
    Geweldig om te lezen (en ook herkenbaar hahaha!) Leuk om te volgen waar jullie zijn :-*
  4. Jeannet:
    26 juni 2016
    Wat kun je toch goed schrijven! Je bent een carrière misgelopen. Hopelijk zijn de bedden in het volgende hotel zachter. Veel plezier en we blijven jullie volgen.