Salzburg!

12 september 2017 - Salzburg, Oostenrijk

Vanmorgen na het ontbijt op weg naar Salzburg. Eerst was het de bedoeling naar Wenen te gaan maar dat houden we tegoed om daar een aparte lang weekend van te maken.

Dussss op naar Salzburg! Het is zo'n 3,5 uur rijden en het regent voor de verandering weer!

Onderweg zie je de bergen nauwelijks door de regen en de laaghangende wolken. Bij een koffiestop op een raststätte heeft Tony toch nog een mooi plaatje geschoten van de bergen.

We zijn vroeg in de middag in Salzburg en zoeken B&B Elfi op. We worden heel vriendelijk verwelkomd en de kamer wordt ons getoond! Tjeeeeeee, dit is met stip de mooiste kamer die we deze vakantie hebben gehad. Ruim, mooie sfeerverlichting, heerlijk groot bed zonder gleuf :))), lekkere stoelen, balkon met stoelen, gewoon super!

We installeren ons en stappen  50 meter verderop op de bus die ons naar het centrum brengt. Het is maar 10 minuten.

We lopen wat door het centrum, zien mooie gebouwen, lopen de Kollegienkirche in waar ze binnen nog aan het restaureren zijn. Wat een pracht en praal! We schieten foto's en Tony steekt nog een paar kaarsjes aan.

Helaas regent het steeds harder en zo besluiten we het Mozartcafé in te gaan en een wijntje te drinken.

Wat een gezelligheid binnen en je kan hier ook heerlijk eten, dus dat doen we dan ook.

Lekkere goulash met knödel en ik een wiener schnitzel mit preiselberen en reis. Hmmmm. Nog een koppie koffie met een Marillenlikör en Mozartlikör erbij. Wat hebben we het goed!

We kopen voor morgen alvast de Salzburg karte waarmee we gratis met openbaar vervoer kunnen en de kabelbaan naar het Schloss kunnen enzo. We willen morgen op tijd de stad in en de hop on hop off nemen. Het lijkt erop dat het weer morgen beter is. Veel slechter kan ook niet hahahaa, maar we genieten en hebben het erg gezellig!

Nu lekker ff relaxen en morgen gezond weer op :)

1. Ina Stel:
    13 september 2017
    Wat mooi voor jullie. Prachtige stad.