Düsseldorf en de reis naar Bari

10 september 2019 - Giovinazzo, Italië

9 en 10 september

Maandagmorgen, na lekker relaxt eerst onze serie “the Pier” hebben afgekeken gaan we onze spullen pakken en op weg naar Düsseldorf.  Onderweg nog een lekker Focaccia gekocht en toen verder.

We rijden het centrum van Düsseldorf in en parkeren in een parkeergarage. We slenteren wat door de Altstadt en nog langs de Rijnoever, het is prachtig weer zo in het zonnetje. Als we genoeg hebben gewandeld gaan we terug en rijden naar ons hotel “Air hotel Wartburg”.

Soooheee heerlijk ff languit en de voetjes omhoog!

Een paar panden verder zit een Grieks restaurant, deze heeft goede recensies dus gaan we hier eten. Het is zwoel buiten en dus heerlijk op het terras kunnen eten.

Terug op de kamer tv aan. Voetballen Nederland -Estland komt, maar niet op de Duitse tv. Dus Ipad gepakt en als twee grootjes naast elkaar voor de Ipad het voetballen gekeken. ;)

Dan gauw slapen want wekkertje gaat om 4.15!

Geen ontbijt, doen we op het vliegveld wel. We rijden naar het vliegveld en speuren naar P24. Als we de auto hebben geparkeerd rijdt de shuttlebus natuurlijk net weg pfff. Dus 20 minuten wachten en dan komt ie weer. Het gaat goed! Ingecheckt zijn we al. 7 uur het vliegtuig in. We zitten een poosje wanneer de piloot vertelt dat iemand van het grondpersoneel de kabel van het elektra was vergeten en er uitgereden heeft met klep en al. Het kan ff duren want er moet een nieuwe klep komen.

Na een poos weer de piloot; het zit tegen we moeten het vliegtuig uit en worden weer met bussen teruggebracht.

Weer wachten.... tot er een ander vliegtuig beschikbaar is en om 10 uur eindelijk het vliegtuig in.   Joepieeee, eindelijk maar toch!

Rond 12 uur landen we in Bari, ohh heerlijk temperatuurtje. Tony belt het autoverhuurbedrijf, die sturen de shuttle.

Via Anwb bij Sunnycars auto gehuurd, maar we komen in een parkeergarage en het lijkt wel een raar zootje. Mensen voor ons hebben problemen met schade en we wachten zeker een uur voordat we eindelijk aan de beurt zijn. Wij ondervinden daar gelukkig geen problemen mee en even later rijden we in ons superkek lichtblauwe Twingo richting Giovinazzo.

Het adres van de AirB&B maison Aiko erin en gaan met die banaan.

We sjezen door de éénrichtingswegen door Giovinazzo en vinden niet de B&B.

Dus gebeld en gevraagd naar een huisnummer. Nono haar man Andrea zal ons halen. We wachten....en wachten....

Plots komt er een klein autootje aan en vraagt of we voor Maison Aiko komen. Jaaaa, en we volgen hem.

Wat schetst onze verbazing dat hij het stadje weer uitrijdt en onze verbazing wordt alleen maar groter als we over slingerende paadjes rijden met grote gaten in de weg en dan opeens voor een groot hek staan. Hier is het. Andrea maakt het hek open en loodst ons naar binnen.

Voor ons zien we een mooi wit huisje en rechts van ons een apart huisje. Hier ist!

Een kleine kamer met aanrechtje en een badkamer. Buiten een overkapping met in de tuin een hangbed.

Andreas laat ons alles zien. Onthaalt ons met een fles wijn, knabbels en amandelen. Relax zegt hij;)

Hij moet weer werken en Lorena zn vrouw zal rond 16 uur komen.

We chillen op het terras, en hebben direct de poes des huizes bij ons. Die nestelt zich bij Tony op schoot.

We hadden nog gekeken waar we willen eten maar ja de Italianen beginnen pas om 20 uur een restaurant open te gooien.  Dus we lopen wat rond in het stadje Giovinazzo. Mooi haventje, leuke straatjes, gezellig plein! Dat hadden we vanmiddag nog niet gedacht.

Om 20 uur dan maar naar La Cucchiara trattoria aan het plein.

We bestellen een visschotel voor twee personen. Er zat van alles op, garnalen, rivierkreeft, kabeljauw en inktvisringen en inktvispoten. Het was een gevecht omdat goed te eten haha, wat een gepiel zeg!

Maar we hebben de buikjes vol gekregen en nu lekker het (knoeperhard) bed in.

Morgen weer op tournee!

4. Alice:
    Dankjewel! 👍🏼
  5. Ton:
    10 september 2019
    Zo leuk avontuurtje, nu al. Maar jullie zijn gelukkig relaxed, en dat is de juiste houding. Dan komt alles goed! Geniet🍷💋
  6. Alice:
    Komt goed👍🏼👍🏼
  7. Joke:
    11 september 2019
    Echt vakantie. Niets gaat zoals gepland. Maar alles komt goed. Heerlijk zo te genieten. Heel veel plezier samen.
  8. Alice:
    Thx 👍🏼
  9. Toos:
    11 september 2019
    Hoop dat vanaf nu alles gladjes verloopt. Fijne vakantie
  10. Alice:
    Komt helemaal goed! 👍🏼
  11. Nanda:
    11 september 2019
    Wat leuk om jullie avonturen weer zo te volgen 😉. Fijn dat alles is goed gekomen, en nu volop genieten 😎🌞. Ik blijf jullie volgen 😂.
  12. Alice:
    11 september 2019
    Dan moeten we wel schrijven 😂
  13. Ans Huisman:
    11 september 2019
    Heerlijk dat we weer mogen meegenieten van jullie avonturen.
  14. Alice:
    😃😃
  15. Wilma:
    11 september 2019
    Weer een prachtig verhaal. Ik verheug mij op het vervolg