Via Polignano naar Alberobello

12 september 2019 - Alberobello, Italië

Het ontbijtje stond al weer klaar buiten op de tafel en poes wachtte ons al op.

Gisteravond nog gekeken naar overnachtingen bij Lecce in de buurt en vond een mooie B&B met zwembad in san Cataldo. Dat lijkt ons wel wat en het scoort een 9.4 dus moet goed zijn. We willen wel graag een paar dagen een vast plekje dus we boeken 4 nachten.

We zitten lekker buiten en Tony bekijkt het plaatsje en zegt; nee drie nachten als we op maandag weer vertrekken. Het is nu donderdag..... oh jee oh jeee, de kriebels gaan over mn rug.... ben ik zo in de war met de dagen dat ik denk dat het woensdag is.... pfffff. Het zweet breekt me uit! Griezels dat gebeurt mij natuurlijk weer... wat ben ik n sukkeltje...

Tony belt de B&B en met Engels en paar Italiaanse woorden kan hij duidelijk maken dat we niet morgen maar vrijdag komen....en dus dinsdag weer vertrekken.

Gelukkig geen probleem!  Relaxxxxxxx....

We drinken bij maison Aiko nog een kopje koffie in de schaduw en nemen afscheid van poes. Sleutels in de brievenbus en we vertrekken.

We rijden richting Alberobello maar onderweg komen we langs Polignano.

Hier ook maar eens kijken. Wat schetst onze verbazing dat dit ook weer een prachtig plaatsje is aan zee.

Een rotsachtige kust, met grotten waar zelfs een duur restaurant zijn gerechten serveert. We kuieren door enorm leuke steegjes met doorkijkjes, dan weer langs de zee, prachtig. We zien zelfs twee piepkleine balkonnetjes met twee stoeltjes en klein tafeltje waar je romantisch kan dineren met uitzicht op zee! Wat een onverwacht mooie plek hier.

Nog even een terrasje wat drinken en de hoognodige piepie machen.  We snaaien nog een foccaccia tonijn en Tony een ander soort gevouwen pizza met salami mee zodat we niet hongerig verder rijden.

We besluiten niet naar de grotten te gaan, we hebben beide al zoveel grotten gezien in ons leven dat we het nu maar laten. We rijden door naar Alberobello! De weg voert ons door heuvelachtig gebied, met veel olijfgaarden en mooie Bougainville’s in wit en paars aan de kanten van de weg!

Aangekomen in Alberobello zoeken we een parkeerplaats. Gauw gevonden en je ziet het al: massatoerisme.... horden aan mensen en groepen met een reisleider met een plu of vlaggetje loopt voorop.  Wij gaan ons eigen weg... volgen lopend de route naar de trulli die vannacht onze slaapplek is. We vinden het gauw maar kunnen er pas om 16 uur in dus we lopen terug. Er is een parkeerplekje vrij voor het huisje dus Tony haalt de auto dan staat die hier maar vast, en dan lopen we terug naar het centrum.

We drinken wat op een terrasje en wandelen dan door de straatjes met Trulli’s. Veel kleine winkeltjes en galerietjes in de Trulli’s. De straatjes zijn best steil en er zijn prachtige plaatjes te schieten.

Om 16 uur melden we ons bij onze Trulli waar Maria al op ons wacht. Het is schattig binnen maar wel donker want een trulli heeft niet veel ramen. Een kleintje en de deur waar aan de binnenzijde een luikje voor kan.

In de reviews stond iets over een buiten terrasje maar dat blijkt deze trulli niet te hebben. Ze heeft 4 trullis en deze heeft geen buiten... jammer... dus blij dat het maar een nachtje geboekt is.

Wat kun je dan doen... precies ons bejaardendutje hahahaaaa en dan weer op stap...

We wandelen door de hoofdstraat en dan eens links omhoog door de kleine straatjes, overal Trulli’s, het lijkt wel een smurfendorp! In de rechterkant van het stadje is de toeristische gedeelte met talloze winkeltjes met culinaria, keramiek en geweven linnengoed.

Je merkt dat het heel toeristisch is want hier zijn de restaurantjes eerder geopend dan in Bari. We vinden een pizzeria met een terrasje buiten met uitzicht over de trulli’s.

De wijn is weer heerlijk en de pizza is opperbest!  Zodra het wat donker gaat worden gaat de verlichting in het stadje aan en krijgen de Trulli alle kleuren van de regenboog. Wit, groen, blauw, paars en rood wisselen zich af!

We genieten met volle teugen.

Na de heerlijke pizza wandelen we weer naar beneden en op een terrasje een afsluiter koffie met een Limoncello!

We slapen straks vast als roosjes( of ik als een knorrend varkentje) 😃😃

1. Harma:
    12 september 2019
    Bijzonder zeg!
  2. Hans:
    12 september 2019
    jullie verhalen altijd een genot om te lezen!!
    Zal me ff aanmelden...als dat niet te moeilijk is😂😂
  3. Alice:
    13 september 2019
    Zal je toevoegen dan hoef je alleen te accepteren 😃
  4. Diny bp:
    13 september 2019
    Ook ik geniet weer van verhaaltjes, heerlijk!
  5. Alice:
    Reis je ook weer mee 😃
  6. Nanda:
    13 september 2019
    Wat hebben jullie weer mooie dingen meegemaakt en gezien. Veel plezier nog 😎🌞
  7. Alice:
    Dankje Nanda!
  8. Antje:
    Wat een mooi reisverhaaĺ
  9. Alice:
    Reis je met ons mee 😃😃
  10. Joke:
    13 september 2019
    Sinds wanneer slaap jij als een knorrend varkentje? Jij snurkt niet en ik kan het toch weten denk ik 🤗🤗
  11. Alice:
    14 september 2019
    Tony zegt; tis goed met jou 😂😂
    Hij wil je 06 nr dan zal hij het laten horen😂😂
  12. Joke:
    16 september 2019
    Haha nou ik heb hele week naast je gelegen..mij maakt hij niks wijs..waarschijnlijk wordt hij wakker van zijn eigen gesnurk.
    Fijne vakantie lieverds
  13. Alice:
    16 september 2019
    Haha hij zegt dat hij maar n week naast me hebt geslapen en hij al n paar jaar 😎hahahaaa