Excursie naar Essaouira

25 maart 2018 - Marrakesh, Marokko

25 maart 2018

Vannacht is ook hier de klok een uur vooruit gegaan. We zaten zoals afgesproken om 8.30 voor het hotel te wachten nadat we weer hadden gesmuld van de pannenkoekjes, croissants, koffie en verse jus d’orange.

Om 8.45 de receptionist maar es gevraagd. Dit was een andere die niet echt Engels sprak, en die zei 9 uur was afgesproken. Nee zeiden we: hij wilde juist een half uur eerder vertrekken.

Uiteindelijk kwam de  Chauffeur om 9.10 aanzetten. Ik zei dat we hier al vanaf 8.30 klaar zaten. Hij zegt kom mee naar binnen: ik heb gisteravond nog laten weten dat ik in verband met vooruitzetten van de klok om 9 uur zou komen en dat de receptionist ons dat moest laten weten. Nou dat had deze receptionist niet gedaan. Maar goed we hebben tijd zat en we gaan op pad!

Het is ruim twee uur rijden naar Essaouira, en op de helft ongeveer maken we een stop voor koffie en plaspauze. De bediening is er als de kippen bij en ze hebben allemaal een nummer haha!

Na nog een stuk rijden maken we nog een fotostop omdat hier in een paar Arganbomen geiten staan! Bizar om te zien dat geiten in een boom staan!

Later als we nog een stop maken omdat er een prachtig uitzicht over Essaouira hebben hoort Jolien wat mauwen! Ook jamil hoort het en doet de motorkap open. Onder de motorkap zit een klein jong poesje verstopt! Jamil haalt het eruit en zet het aan de kant achter een muurtje. Hopelijk overleeft het poesje!

We rijden Essaouira in en Jamil zet ons af bij de haven en vraagt of hij als gids mee moet. We gaan liever met zn tweeën en slenteren langs de oude vissersbootjes, kijken naar de torenhoge golven die op de rotsen slaan en proberen markante mannetjes op een foto vast te leggen. We gaan door de poort en lopen de medina in! Anders dan in Marrakech zijn de mensen hier niet zo opdringerig, dus we lopen door de straatjes en zien alle mooie kleuren van leer, kruiden, tapijten, houtsnijwerken en aardewerk!

Toch als je zijstraatjes in loopt verdwaal je makkelijk!  Als we genoeg hebben gezien wandelen we weer terug en laten ons nog op een terrasje vallen en drinken wat! Het is een mooi schouwspel al die kraampjes en mensen!

We gaan ook maar weer terug door het haventje en dan langs het strand naar restaurant fanatic, wat ons werd aanbevolen. Het is prachtig weer en we zitten er heerlijk op een veranda met uitzicht op zee. We bestellen elk een mixed fishplate, met gamba’s, inktvis, zeetong en nog meer! We hebben er van genoten!

Moe en voldaan willen we op zoek naar Jamil, maar die komt er al aan.

Dus weer de auto in op weg naar Marrakech!  Nog een pitstop onderweg, slaapje in de auto en om 18.00 uur zijn we weer bij het hotel!

Ja,  we nemen nog weer een panaché de fruit! Het is hier prachtig, maar nu hebben we beide wel een beetje heimwee en willen nu ook wel weer naar huis!

Morgen om 17.20 vliegen...

1. Diny bp:
    26 maart 2018
    Mooi! Bedankt voor de heerlijke verhalen en prachtige foto's.... weer... Het was weer genieten.