Op de fiets

26 juni 2017 - Ees, Nederland

We hadden het wekkertje gezet want we zijn van plan om op de fiets naar Jolien te gaan. Dus 8 uur uit de veren, broodje naar binnen werken, douchen en gaan met die banaan.

Oei, het is best nog wel fris hoor, maar het deert ons niet en we trappen stevig door en volgen de knooppunten die Tony had uitgestippeld. Via Gasselte, Gieten en allerhande kleine dorpjes Eexterveen en Eexterveenschekanaal fietsen we naar Wildervank.

Heerlijk om zo even bij je dochter op de koffie te kunnen. De accu kan even aan de lader, koffie op, bijgekletst en dan weer door.

Nu we toch al zover zijn fietsen we de zevenbruggetjes route naar Nieuwe Pekela! Altijd weer een mooie route over de smalle paadjes met de kleine bruggetjes. In de brede sloot zwemmen zwanen en aan de kant bloeien de margrietjes, korenbloemen en papavers! Wat een prachtig gezicht!

Pa en Greetje staan ons al op te wachten!  We drinken wat en ja hoor.... was Greetje al gauw naar de supermarkt geweest..want we moeten toch wat eten ;)

Dus de airfryer wordt aangezet en de gezonde frieten en frikandellen genuttigd haha. De slaatjes nemen we straks mee voor onderweg, want het is nog een hele trip om weer terug te fietsen.

Voldaan fietsen we door Nieuwe Pekela, Boven Pekela naar Stadskanaal, door het centrum en nog even een juwelier opzoeken en een batterijtje in mijn nieuwe horloge laten zetten.  Tony lacht als hij de winkel uitkomt! Hij had 10,- korting op de horloge gekregen om er een batterij in te kopen maar het batterijtje kost 5,-.  Goede deal haha!

We fietsen verder door Stadskanaal en dan richting Buinerveen en Buinen. Nog even op een bankje zitten om het slaatje op te eten en dan trappen we door naar Ees. Voordat we er erg in hebben staan we naast het park! 72,5 km gefietst en ik ben best wel trots!

Ik laat direct het bad vollopen en laat me in het heerlijke bad zakken.....

Hmmmmm