Hindernis en dagje Dokkum

26 juni 2019 - Anjum, Nederland

Heerlijk geslapen, fijne bedden hier in Esonstad.  Lekker rustig aan gedaan. Koppie koffie, wat eten en gereed maken om op stap te gaan.

Het weer ziet er wel tegenovergesteld van gisteren uit: bewolkt, somber en frisjes!

Gezien de lichamelijke gesteldheid na gisteren, besluiten we de fietsen maar gezellig in het schuurtje te laten staan en met de auto naar Dokkum te rijden.

Dus de rugtas gepakt, check zonnebril, check zakdoekjes, check vest, check portemonnee....... help waar is mijn portemonnee roept Tony! Oh nee he alweer! Paniek in de tent! We zoeken overal! Broek van gisteren, nee! Tafel, kastjes, dressoir, douche, paniek nog groter... auto doorzoeken... waar heb je gisteren de portemonnee nog gehad, bij de Coop! Dus Coop gebeld: nee geen portemonnee gevonden! Ojeeee, nogmaals naar boven, slaapkamer... en ineens ziet mijn blik iets zwarts op het plankje onder het nachtkastje... pfffffff. Met nog hartkloppingen achter in de keel kunnen we ons gereed maken voor de trip naar Dokkum!

We rijden een toeristische route over Lioessens naar Dokkum. Parkeren aan de Stationsweg bij het busstation. De wandelroute die ik gedownload had begint daar. We gaan op stap met de route in de hand en zien al gauw een leuke tent waar we op het terras een koppie koffie met een broodje nemen.

Daarna de route vervolgen over de dijken rondom Dokkum en kris kras door de leuke straatjes. Nog een drankje op een bootterrasje, wat door de wind wat heen en weer wiebelt.

Prachtig stadje is Dokkum! We hebben beide lood in onze benen van gisteren. Wellicht van de hitte wat zijn sporen vandaag heeft nagelaten.

Als we zijn uitgewandeld gaan we weer een toeristische route terug, rondom Lauwersoog. We zien achter de dijk de kite surfers, dus nog even op de dijk gekeken naar deze acrobaten. Wat een wind zeg! We werden bijna van de dijk geblazen! Net voor Esonstad kun je naar twee restaurantjes. We rijden er langs om te kijken waar we vanavond zullen eten.

Restaurant Het raadsel van de Wadden ligt aan een haventje. Het ziet er binnen gezellig uit, dus we reserveren voor vanavond. We hebben nog twee uurtjes dus maar even terug naar ons terphuis, ff uitrusten. We doen een dutje en zes uur roets roets, opknappen en naar het restaurant.  Wat een gezelligheid! Het is al behoorlijk druk. We hebben hier verrukkelijk gegeten, fijne bediening, echt een aanrader! Tony had gefrituurde pestokaas en een quiche met blauwe kaas. Ik had vooraf zalm met garnalen en had nog nooit gevulde Portobello’s gegeten maar wat was dat heerlijk zeg! Als afsluiting nog een proeverij van toetjes.

Dik en rond gingen we naar ons huisje!

1. Harma:
    26 juni 2019
    Dokkum is leuk he!
    Morgen alweer de laatste dag?
    Nog veel plezier!
  2. Alice:
    26 juni 2019
    Ja leuk Harma! Morgen nog dagje genieten!