Harma en Alice in Portugal

10 april 2017 - Armação de Pêra, Portugal

10  April 2017

Hehe! Eindelijk is het zover! Na een hele winter aan huis gekluisterd met mn pootje nu zo'n behoefte aan er even uit te gaan.

In oktober was de vakantie al niet doorgegaan met Harma, dus nu een herkansing!

Ik rijd naar het Noorden want we vliegen vanaf Eelde naar Faro. Eerst nog een bakkie koffie en dan brengt Harry ons naar het vliegveld.

Precies op tijd gaan we de lucht in om 12.40 uur.

Drie uurtjes vliegen en je zit lekker in Portugal. Heerlijk temperatuurtje 23 gr.

We melden ons bij de reisleidster van Primavera. Ze wijst ons de weg naar het autoverhuurbedrijf. Na alle formaliteiten  sjeezen we naar Pera in onze Fiat Punto.

We vinden Villas Barrocal snel. Het appartementje met twee slaapkamers is ruim, schoon maar wel beetje oud.  Prachtig aan het zwembad waar nog bedrijvigheid is. Er is zelfs een barretje waar je wat kan eten en drinken.

Als we geïnstalleerd zijn gaan we lekker op het balkon aan de achterzijde in het zonnetje zitten.

We hebben niet erg veel zin om er nog uit te gaan om te eten. Dus ik stel voor maar het kleine supermarkje te gaan en een blik soep te halen. We hadden al wT boodschappen binnen, maar ik ga nog maar es.

Erg veel vind ik niet. Maar het lijkt er opdat ik een blikje bonensoep heb.

Als we later trek hebben moet de soep maar in de pan. Het ruikt niet lekker :(

Maar erg smakelijk ziet het er ook niet uit.

We vissen grote stukken spek en blubber eruit.  De rest, van wat er nog over was, opgewarmd.  We zitten aan tafel en na twee happen ga ik bijna over mn nek ;(

Yagh! Wat goor! Harma eet nog n paar lepels vocht van de soep maar besluit ook de rest niet te eten. Dan maar een broodje hoor! Morgen beter!

We zitten nog een poos op het balkon en als het wat fris wordt gaan we nog rummy kuppen.

En dan lekker slapen.... denk ik...

Oei hard bed en de veren voel ik erdoor in mn zij en heupen prikken.

Dat hebben de reviews van vills Barrocal niet vermeld.  Dat zal ik later maar es recht gaan zetten.

Krijg nog een appje binnen van mn schat. Een foto van ons bed met een lepeltje erin hahahaaaa . Hij moet het thuis zonder zijn lepeltje stellen.

Trusten....