Dag 4 in Portugal

13 april 2017 - Albufeira, Portugal

13 april 2017

Alice ligt voor pampus dus ik mag alwéér een stukje schrijven.
We waren vanmorgen  van plan om een groot  zandsculpturen festival te bezoeken. We stonden voor de ingang toen  we zagen dat het 10 euro pp kostte. Dat vonden we wel een beetje duur...dus we zijn weer in de auto gestapt met de gedachte dat we eventueel later terugkomen als ons budget het toelaat.
Vervolgens zijn we naar Albufeira  gereden, hèt toeristische centrum van de Algarve. We konden de auto vlot kwijt op een, weliswaar betaalde, parkeerplaats dichtbij het centrum. We hebben al vrij snel een terrasje opgezocht aan het water. Heerlijke tosties gegeten. Nog een poging gedaan een geocache te zoeken. Eerst boven de rotspartijen met een gigamooi uitzicht maar daar was het niet. Teruggelopen en hoe chique, met de lift naar beneden en je loopt zo het strand op. Het moet niet gekker worden een lift op het strand. Maar wel een uitkomst! We sjokken achter elkaar over het paadje om de rotspartijen totdat het ineens wat omhoog gaat. Alice doet een poging maar als het in het huisje wel heel erg stinkt naar urine en andere viezigheid is ze zo maar weer beneden en gaan we gauw weer met de lift omhoog.

Het is erg warm, we puffen wat af! Toen nog een poos geshopt want ik moest natuurlijk een kleinigheidje voor de kleinkinderen zoeken. Gevonden gelukkig!
De missie van Alice, nieuwe teenslippers, is helaas niet succesvol verlopen.
Warm en moe zijn we in de auto gestapt om even later in de file te belanden...Alice kan flink vloeken heb ik gemerkt. Even verderop bleek dat er een ongeluk was geweest..tsja..dan kun je beter degene zijn die in de file staat..maar de komende dagen gaan we toch maar via de tolweg want ze zijn overal bezig met wegwerkzaamheden aan de M 125, de oude doorgaande weg.
Thuis lekker aan het zwembad gelegen en vanavond pizza's in de oven gegooid. Die werden ietwat Burundi..maar evengoed waren ze nog best te eten.
Zojuist de Passion gekeken op BVN. Was weer mooi.
Al met al zit de helft van de vakantie er alweer bijna op.
Morgen maar eens zien waar we belanden.

1. Diny bp:
    14 april 2017
    Wie van jullie het ook schrijft, de verhalen zijn steeds leuk. En ondanks wat plaatselijke tegenslagen vandaag toch weer genoten zo te lezen. Nog veel plezier verder!