16-09-16 wandelen in Schin op Geul

16 september 2016 - Simpelveld, Nederland

We keken vanmorgen naar buiten en besloten dat het een mooie morgen is om een leuke wandeling te maken. Het is niet zo erg warm dus gaan met die banaan! Flesjes water in de rugtas en op naar Schin op Geul. Via een limburgse wandelsite de wandeling uitgezocht van 7,3 km.
We beginnen op een parkeerplaats in Schin op Geul en volgen de beschrijving. Prachtige route door de heuvels, weilanden en bossen. We komen langs Schotse Hooglanders en Galloway koeien.
Bij een camping drinken we op het terras een kop koffie en dan weer verder. Bij de Keutenberg was het wel even heftig met een 20% stijging. Maar we zijn boven gekomen en dat was echt genieten van het prachtig uitzicht!
Toen we bijna bij het einde waren zagen we een brasserie waar we heerlijk hebben geluncht met een Limburgse pannenkoek en een Taco broodje. Totaal was de wandeling toch 8,2 km en erg mooi!

Terug bij de auto overleggen we wat we zullen doen. Inpakken voor morgen of toch nog even Maastricht in. Nou dan dat laatste maar ;). Maastricht is zo leuk! We kopen er nog elk een Dopper en drinken nog wat op een leuk terras voordat we weer richting Simpelveld gaan.
Hehe, even relaxen. Tony haalt frietjes bij de plaatselijke snackbar om onze laatste avond hier te vieren.  Een berichtje van de badkamerman vertelt dat het net niet helemaal klaar is maar dat we wel kunnen douchen en naar de wc kunnen. Nou gelukkig maar. Morgen zullen we dus direct thuis alle stof weg kunnen poetsen.
Maar nu nog genieten van ons laatste avondje in Simpelveld.

1. Diny bp:
    16 september 2016
    wat een leuke vakantie met nog leukere verhalen. Bedankt voor de verslagen, ik heb er stuk voor stuk van genoten.
  2. Harma:
    16 september 2016
    Goede terugreis en tot gauw!
    Xx
  3. Marleen:
    17 september 2016
    Mooie foto's weer, en inderdaad erg leuk om zo jullie belevenissen te volgen. Hele belevenis voor Gijs weer de terugreis, hopelijk niet zo ziek als op de heenreis. Fijn weekend en geniet van de badkamer voor zover het klaar is.