15 april Harma en Alice naar Faro

15 april 2017 - Faro, Portugal

15 april 2017

Ageeth en Frea roepen me, ze kloppen op de deur ... dan word ik wakker en Harma klopt op de deur. Vreemd dat ik over de kleindochters droom van oude buurtjes in boven Pekela. Hero en Aaltje de Jonge zijn al lang gestorven en contact met hun kleindochters heb ik niet. Bizar!

Maar Harma maakt me wakker omdat we vroeg naar Faro willen want om 13.00 uur is alles gesloten. Dus rap ontbijten douchen en hup de auto in. We sjeezen de A22 over naar Faro. Rijden eerst even richting vliegveld om te kijken waar we de auto maandag in moeten leveren. Nou dat was n makkie om te vinden dus nu naar het centrum. Er is al veel leven in de stad. Mooie winkelstraatjes! We gaan op n terrasje en ja hoor Quote van de dag:  cappuccino met gebak: we moeten op gewicht blijven zegt Harma!

Nou geen moeite mee hoor! Harma gebak met amandelen en ik sinaasappelgebak hmmmm heerlijk!

We lopen verder naar de oude stad, pleintje over met de sinaasappelbomen.

Maar het valt niet mee, mijn enkel doet pijn en kilt! Zal wel Grunnigs weezn mor dut wel zeer! Toch beetje teveel gelopen de laatste dagen. Dus rustig aan terug gelopen. Aan het water in de haven ploffen we nog neer bij een restaurantje en lunchen nog met sandwich tonijn en tosti, en een groot glas verse sap.

We zoeken de auto op en rijden langzaam aan terug.  Dan nog lekker relaxed bij het zwembad neergestreken en lezen.

Ik heb hier al 3 boeken uit van de Noordzeemoorden. Het 4e en laatste deel ga ik vanavond in bed aan beginnen.

Harma heeft Pasta gekookt en het is verrukkelijk! Genieten hoor!

Nog een koppie koffie en dan moet ik Harma proberen in te maken met Rummykub!

Jodelahitieeee