Esonstad

24 juni 2019 - Anjum, Nederland

Maandag 24 juni. We zouden vandaag terugvliegen uit Wenen. Maar mijn rug bedacht dat een midweek Friesland beter zou zijn. Dus, vandaag vertrokken naar Anjum naar een mooi vakantiehuisje aan het Lauwersmeer. Het weer zit niet tegen beetje warm maar ok. We bedachten dat Friesland wel een goed alternatief zou zijn omdat het de hele week piskokendheet zou worden en hier het kwik bij een graad of 23 zou stoppen. Nou, de verwachtingen zijn nu tropisch maandag en dinsdag en vestje aan de rest van de week, rond 17 graden. Maar ook prima.
We bedachten morgen naar Schiermonnikoog te gaan omdat het dan nog warm wordt en een beetje zeewind op zo’n eiland wel lekker is. Dus op naar de receptie om twee electrische fietsen te huren. Alice is dat al gewoon en gezien mijn fysieke problemen de laatste weken leek dat mij ook wel een keer fijn. Maar ja. Electrische fietsen niet meer te huren deze periode. Na enig beraad dan maar twee spieraangedreven fietsen gehuurd.
De fietsen mochten we zelf oppikken uit het fietsenhok. Na enig zoeken de juiste gevonden. Banden zo zacht als een één minuut gekookt eitje. En de electronische fietsenpomp functioneerde voor geen meter. En de receptie was al dicht. Grrrrrrr. Gelukkig zagen we nog een receptiemeisje wegfietsen. Ze riep er iemand bij die een normale pomp had. Dat ging beter.
Met harde banden naar het huisje. Boodschapjes hadden we al gedaan, prosecco en witte wijn op de vlonder en een broodje hotdog als avondmaal.
Cheers!!!

1. Harma:
    24 juni 2019
    Veel plezier!
  2. Wilma:
    24 juni 2019
    Leuk verhaal. Geniet ervan!
  3. Antje:
    25 juni 2019