Dinsdag 28 juni Noto en Siracusa

28 juni 2016 - Siracusa, Italië

Dinsdag 28 juni

Het eind van onze reis komt weer in zicht. Vandaag nog maar even genieten. Tijdens het ontbijt nog gekletst met een ouder echtpaar uit Engeland. Het ontbijt was goed en toen weer de koffer de auto in en richting Noto. Gisteren vergeten te vertellen dat de navigatie in de auto geen smart kaartje heeft en we dus ook niks aan de  navigatie hebben. Tony had een lumineus idee en vroeg bij de hotellier een elastiekje. Zijn iphone met daarop Tomtom aan het schermpje van de navigatie vast gemaakt zodat we goed zicht hebben.  Hij was ff vergeten dat het scherm van de navigatie naar binnengaat als je de sleutel uit het contact haalt en floep de iphone mee naar binnen geslokt werd! Aaaaagghhh gvdgvdgvd, hoe krijg je dat er nu weer uit! Gelukkig zat de iphone aan de oplader en voorzichtig eraan trekkend kregen we de iphone er weer uit.  Maar het scherm van de navigatie ging niet meer naar binnen en ook niet omhoog! Pfff na de trip bij de tempels stapten we in de auto en ja hoor! Scherm ging gelukkig weer omhoog.
Vanmorgen hadden we een binnendoortrip gepland en misten een afslag op een rotonde. Werden weer terug gestuurd en toen zagen we dat de weg was afgesloten. Pff Italianen hebben nog nooit van bordjes met een omleiding gehoord! Dus ruim 10 km voor Jan met de korte achternaam gereden en weer terug. Het was gewoon onmogelijk om binnendoor via Ragusa naar Noto te gaan. Dan maar de route over Catania. Enfin uiteindelijk komen we in Noto aan. We zien een parkeerterreintje en zetten de auto er maar direct neer. Ervaring leert dat een parkeerplek vinden niet eenvoudig is in dit land! We lopen richting centrum en zien als we naar links een straat in kijken een prachtig gebouw. Daar gaan we naartoe. We komen in een straat met de mooiste gebouwen, kathedralen en balkonnetjes prachtig hoor!
Als we genoeg van het stadje hebben gezien vertrekken we naar Siracusa, onze laatste stop in hotel Dei Coloniale. Het is een hotel in koloniale stijl, prachtige kamer. We rusten heel even uit en bekijken de binnenkant van de oogjes;)
Dan gaan we wandelend naar het centrum bekijken de ruïnes van de tempel van Apollo. Nemen dan nog een bus en rijden een route langs bezienswaardigheden die we anders niet meer kunnen lopen. Als we bij het eerste punt zijn gaan we weer te voet door het prachtige centrum met de schitterende nauwe straatjes,  prachtige gebouwen en strijken dan neer op een terrasje om te eten! Wat weer een culinaire avond! Dan kuieren we weer terug naar het hotel om de koffer alvast te pakken voor onze terugreis morgen!

1. Harma:
    28 juni 2016
    Slaap lekker en goede terugvlucht. Tot zondag!
    Xxx
  2. Truus:
    29 juni 2016
    Leuk om jullie zo te volgen :)
    Goede terugvlucht!
  3. Diny bp: