Dag 2 in New York

20 april 2019 - New York City, Verenigde Staten

New york

Dag 1 ..of is het dag 2?

Gistermiddag zijn we tenslotte aangekomen hier.

Na een goede nachtrust (James heeft toch wel voor goede bedden gezorgd)

Heerlijk relaxed alle drie wakker geworden, en na lekker ontbijtje gaan we op pad.

Op naar de bushalte. Nou die hadden we gelijk in vizier en hoppa gelijk erin.

Tien minuten later stonden we al aan de andere kant van de Hudson in de busterminal. Tja en nu..???

Achter de meute aan en ja hoor we komen zo buiten op 8th Avenue.  Recht tegenover hoofdkantoor van New York Times.

Nou wat gaan we doen...waar beginnen we?

Het verkeer en de mensen. Het is zo overweldigend veel.

Alles is hier veel en groot. De auto's, de mensen, de winkels. Amsterdam is er maar provinciestadje bij.

Maar al snel hebben we stratenplan door. Eigenlijk kun je hier niet verdwalen .

Straten lopen genummerd op (of af als je andere kant op gaat en ze kruisen zijstraten die ook in nummers lopen. )

Ondertussen zie je heeeel veel mensen en mega gebouwen en winkels. Nergens rustig plekje. Maar wel heel gemoedelijk allemaal.

Dus op naar Broadway...Times Square.

Daarna Briant Park. Uhh tja park. Het is meer een groot grasveld midden in de stad. Maar wel leuk. En we strijken er poosje neer met bakkie cappuccino.

Dan op zoek naar Empire State Building.

En ja hoor daar is ie. Wat een mega building. Erin doen we komende dagen nog wel een keer.

Door naar De Vessel...maar daar is Macey's. Toch maar even naar binnen.

Op zijn hollands. Kijken, kijken niet kopen dus.

Waar zijn de toiletten?

Oh gevonden..roltrap op en we zitten op goede verdieping.

Macey uitkomen is nog avontuur op zich want waar je ook loopt. Overal bordjes exit. Maar geen uitgang.

Tja we zitten schijnbaar op een tussen verdieping.

Maar het is gelukt. We staan weer buiten. Na ff oriëntatie kwijt te zijn. We kwamen gebouw aan andere kant uit dan we erin zijn gegaan... toch goede weg gevonden.

He. Daar is Empire State building weer. Dan moeten we nu naar rechts dus.

Luttele minuten later De Vessel gevonden. Hoe mooi en hoe indrukwekkend ook weer. Helemaal van koper. De zon erop.

Jammer we kunnen er niet in. Tot eind mei alle toegangskaarten uitverkocht.

Het zijn maar 52 trappen. Dat hadden we vandaag best nog wel gered (not)..😊😊

We lopen nog stukkie spotten Empire State Building nog een paar keer en besluiten terug te gaan.

13.668 stappen gezet vandaag...we zijn geen 20 meer tenslotte.

Busterminal is zo gevonden.

De bus vinden is andere uitdaging.

We lopen eerst vast in de terminal. Gelukkig een vriendelijke man die onze gezichten kon lezen en vroeg are you lost? Ja dus. Lief..follow me . En hij brengt ons zo naar de juiste bus.

Is dit wel de juiste bus? Maar even vragen aan chauffeuse. Nou die had geen idee waar ze heen zou rijden.

En gelukkig ook hier weer vriendelijke mede passagier? U moet naar Weehawken? Libertyplace?  Ja...dan zit u goed. Hij kijkt nog even en 4e halte moeten we eruit volgens hem.

En ja hoor.  Bus stopt gewoon op de hoek van onze straat.

Nu lekker beentjes omhoog en morgen met de hop-on-hop-off bus gaan we verder verkennen.

Het was een geslaagde dag

1. Petra Van Bergen:
    Goed gedaan
  2. Toos:
    Leuk verslag. Jaloers😍
  3. Harma:
    Geweldig 🤗
  4. Elly Schoo:
    20 april 2019
    Wat een belevenis je ontdekt steeds weer nieuwe dingen, heel veel plezier verder!
  5. Rinske:
    Heerlijk . Lekker genieten meiden
  6. Ingrid:
    20 april 2019
    Wat een plezier en wat een herkenning,wij gaan in september en je geeft goede tips🤣🤣😘
  7. Nanda:
    20 april 2019
    Leuk om jullie belevenissen zo te volgen. Wat een happening 😂. Veel plezier en maak veel mooie foto's. 😍😘
  8. Monique:
    20 april 2019
    Super leuk, we blijven zo goed op de hoogte van jullie avonturen 👍