Dag 2 in lissabon

5 oktober 2021 - Lissabon, Portugal

Dinsdag 5 oktober

Wat hebben we heerlijk geslapen, lekkere bedden in het hotel. Het ontbijt stelt niet veel voor en bediening erg traag. Wachten op bestek tot de eieren en toast koud waren. Toen het me te lang duurde nogmaals gevraagd om bestek, maar de dame had alle tijd om eerst setjes in een papieren zakje te doen. Maarrrr de koffie is uitstekend.

Op de kamer nog kijken wat we gaan doen. We besluiten een flexibele kaart voor de yellow bus te nemen en kunnen dan de hop on- hop off bus opzoeken. Nu staat de blauwe toer op het programma naar Belem. Diverse bezienswaardigheden passeren de revue maar  Torre de Belem was toch wel erg leuk. Vandaar uit zijn we een heel stuk gelopen naar het Mosteiro dos Jeronimos en een prachtig park praça de Imperio ervoor. Padrao dos descobrimentos bekeken en nog veel meer. Aan het eind van de tour stonden we weer op het plein en hebben van het uitzicht genoten zittend onder het standbeeld van koning José I.

Onderweg aar de elevador de santa Justa gelopen. Dit is een 45 meter hoge lift in Lissabon. De lift verbindt de Santa Justa-straat, in het centrum van Lissabon, met het hoger gelegen Carmoplein. Het is een belangrijke toeristische attractie in de stad. We stonden al een poosje in de rij toen uiteindelijk twee heren kwamen en vertelde dat er een storing was. Kom over een uur maar terug… nou morgen maar weer kijken.

We lopen voorbij ons hotel de avenida op om te kijken of we het trammetje kunnen vinden.

In een zijstraatje gaat er een klein trammetje steil omhoog. Boven gekomen is er een prachtig parkje met grandioos uitzicht over de stad en de zee. We vleien ons neer op een bankje en genieten van het uitzicht.

Later lopen we een stukje verder en zien een tent waar we wat gaan drinken.

Als we uitgerust zijn lopen we terug en gaan met hetzelfde trammetje naar beneden.

Lekker gegeten in een tentje op straat, lekkere prawn curry met basmati. Tony had een steak en dacht er aardappelpuree bij te krijgen maar dat waren chips ;)

Nu doodmoe. Morgen nieuwe dag.

1. Diny bp:
    6 oktober 2021
    Wat een mooie foto’s. De stad ziet er erg leuk uit. 👍
  2. Wina:
    7 oktober 2021
    Als je de foto’s na het verhaal ziet ben je er ook helemaal bij. Zijn wij ook even op vakantie!