Dag 1 Stedentrip naar Lissabon

5 oktober 2021 - Lissabon, Portugal

Maandagmorgen 4 oktober

Om 5.15 zitten we in de auto richting Eindhoven. Wat al druk op de weg zo vroeg. Gelukkig gaat het voorspoedig en vinden we snel een parkeerplekje. We zijn al ingecheckt dus we kunnen in één keer doorlopen. Net binnen kunnen we al bijna direct doorlopen. We kunnen als eerste het vliegtuig binnen. Met wat turbulentie gaat de vlucht verder voorspoedig en 2,5 uur later landen we in Lissabon. De shuttle chauffeur staat met een bord met mijn naam erop al te wachten en brengt ons naar het hotel.

Veel te vroeg en de kamer is nog niet beschikbaar, maar er is een kamer waar de bagage al gestald kan worden.

Koffers gestald en dan gaan we de omgeving verkennen. We zitten gewoon midden in het centrum van Lissabon en lopen wat door de straatjes, lekker op een terrasje wat drinken, door de poort naar zee en we zien de eerste bezienswaardigheden: triomfboog of Arco do Triunfo en het centrale plein Praça do Comércio.

Langs de rijkste straat avenida de liberdade met alle dure winkels als Gucci, Prada enzo naar het parque Eduardo VII.

Jee zeg dat viel niet mee zo omhoog lopen door dat park. Maar wat een schitterend uitzicht naar beneden richting de zee, fantastisch!

Door het park terug gewandeld naar beneden.

Poehee, dat voelen de beentjes wel.

‘s Avonds eten we vlakbij het hotel. Ik een zalmsteak en Tony vis met zoveel graten dat het niet te eten was. Jammer, volgende keer beter. Doodmoe van alle indrukken en het wandelen vallen we heel snel in slaap.

1. Reinier:
    5 oktober 2021
    Mooie stad! Vergeet niet Alfama te verkennen! Veel plezier.
  2. Alice:
    7 oktober 2021
    Zeker niet! Gisteren door Alfama gewandeld.
  3. Wilma:
    6 oktober 2021