Braderie en zomerfair op een druilerige dag

25 juni 2017 - Westerbork, Nederland

25 juni 2017

Na een onrustige nacht met tig keer vreselijke opvliegers, badend in het zweet, toch weer in slaap gevallen en werd ik om 9.30 wakker.  Tony was al op en verzorgde het ontbijtje met warme broodjes uit de oven en een bakkie koffie.

Het weer is druilerig en triest dus we doen lekker rustig aan.

Dan maar eens kijken wat er in de buurt te doen is! Nou genoeg! We pakken de auto, want het is geen fietsweer, en rijden naar Gasselte waar braderie en rommelmarkt is.  We kuieren over de lange markt,  nemen een Vlaams frietje en lopen over een stuk rommelmarkt terug.  Het is overal hetzelfde rommel haha!

We hadden ook een bord gezien met zomerfair in Klijndijk! Dat is ook niet ver dus daar ook nog maar ff kijken.  Het is kleiner maar met veel mooiere echt brocante spulletjes en antieke dingetjes.

Het wordt koud dus maar gauw naar de auto en naar ons huisje.  We bedenken wat we vanavond zullen eten... gaan we uit eten naar 't Moatie, Diggels of zelf kokkerellen...

Tony besluit om toch nog de fiets te pakken om broodjes voor morgenvroeg te halen. Als hij terugkomt heeft ie geen broodjes maar een verrassing voor mij... een prachtige horloge van OoZoo,

was zelfs al drie keer terug geweest want de batterij was leeg. Morgen zelf maar een batterijtje halen.

Als de maagjes beginnen te knorren gaan we naar... Diggels in Westerbork! Een overheerlijk mosterdsoepje vooraf, dan neem ik een seniorenmenu spareribs en Tony de snoekbaars. Nou de senioren hebben hier ook meer dan genoeg aan. Bommetjevol maar toch nog een espressootje met samboekaatje gaat erin!

Thuis lekker met de voetjes omhoog en lekker lezen... ook met druilerig weer een heerlijke dag gehad.

1. Antje:
    25 juni 2017
    Ondanks druiliger weer toch genoten zo te zien.