Avranches -Le Luot in Normandië

17 juni 2018 - Le Luot, Frankrijk

Zondag 17 juni

Jeminee wat heb ik goed geslapen zeg! Ik werd om half negen wakker en direct roets roets onder de douche want we hebben een behoorlijke rit voor de boeg! Na een uitstekend ontbijt hup de auto in en karren maar!

Het is meest autosnelweg dus gaat best snel, vooral nu er stukken zijn waar we bijna alleen op de weg zitten.  Af en toe een stop, en de weermachine (ik dus) geeft al aan dat het weer wat minder wordt. De pijn in mn ribben steekt op dus het klopt wel als de wolken verschijnen en het kouder wordt. Maar goed de diclofenac en paracetamol doen hun werk zo goed mogelijk.

We besluiten eerst naar Avranche te gaan. Dat ligt op de route naar de B&B in Le Luot. In Avranche parkeren we de auto en wandelen door het stadje. Ook hier mooie straatjes, prachtige kathedralen en kerken en gebouwen. Plots begint het toch wat te spetteren en gaan we naar de B&B Le Merveille in Le Luot. We hadden al even contact omdat we daar ook konden eten.

Er stond alleen Canard op het menu en laat dat het enige zijn wat ik echt niet weg krijg! Als ik er aan denk, toen ik het ooit in het kurhaus in Scheveningen kreeg ging ik zowat over mijn nek, dus daar heb ik voor bedankt.

De gastheer Roger, een Engelsman, van de B&B vroeg gelukkig of dat oke was. Toen ik vertelde dat dat het enige was wat ik echt niet weg kon krijgen stelde hij Filet Mignon voor. En dat was me toch heeeeeerlijk! De filet Mignon lag op een bedje van puree met wortelen en een sausje en sla erbij was verrukkelijk! Als toetje kregen we nog een stuk citroentaart en koffie na.  We kregen volop wijn naar keuze erbij , het kon niet beter!

Ook gezellig want in de gezamenlijke huiskamer ontmoetten we nog een stel uit Noord Ierland.

Als we alles op hebben en uitgekletst zijn gaan we naar onze mooie kamer!

Nog even relaxen, lezen en dan morgen weer op stap....

Trusten ;)