5e dag Boottocht en terugreis

9 oktober 2021 - Best, Nederland

8 oktober, vanmorgen heerlijk lang geslapen. We ontbijten niet in het hotel maar gaan na het douchen en inpakken , uitchecken. Bagage in de luggageroom tot we het vanmiddag ophalen. We lopen om het hoekje en staan al midden in het centrum. We gaan zitten op een terras in de schaduw want het is al weer bloedverzengend heet. Ze zijn niet zo snel in Lissabon dus het duurt even voordat we wat hebben te eten en als het bijna op is komt de koffie pas. Enfin, Tony komt erachter dat onze flexibele yellow bus waarschijnlijk niet meer geldig is voor de yellow boat tour. Flexibel dachten we drie dagen verspreid maar dat blijkt niet zo te zijn. Ik had al eens een hokje gezien van de yellowbus, dus daar lopen we naartoe en leggen uit dat we de boottrip nog wilden doen maar de kaart verlopen is want we dachten dat het flexibel zou zijn. De alleraardigste dame drukte er een stempel op met handtekening en zei dat we 24 uur extra kregen. Joepieee, toch nog de boottocht! We lopen naar de opstapplaats en gaan nog even in de schaduw zitten totdat er steeds meer mensen komen en al bij de poort gaan staan. Dan gaan we ook maar in de rij want een beetje keus om bovenop de boot te zitten is wel fijn. Tony kreeg nog zweetdruppels want er blijkt een poortje te zijn waar de qr code gescand wordt en die hebben we natuurlijk niet meer. Die was verlopen. Maar gelukkig kwam er een man van de organisatie om de poort te openen en ging iedereen langs om te checken. Gelukkig toch geen probleem en we konden gaan zitten. De boot vaart naar Belem waar we al eens bij de torre de Belem waren met de bustour. Heerlijk briesje zo boven op de boot. In Belem gaan er veel mensen van boord. Wij niet, we varen mee terug langs de kust en genieten van het uitzicht. Onze laatste uren in Lissabon. Weer van boord gaan we nog op een terrasje wat eten voordat we teruglopen naar het hotel, want de chauffeur staat om 15.30 bij het hotel. Opeens horen we twee mensen, obers ontzettende ruzie maken en het spande erom of ze op de vuist zouden gaan. Poehee.. in het hotel pikken we binnen onze bagage nog op en wachten buiten. Als de BMW eraan komt stappen we gauw in. Het is een nauwe éénrichtingsweg dus snel erin.

Het is enorm druk op de weg en de chauffeur neemt wat omwegen om door te kunnen rijden.

16.00 uur op het vliegveld dus moet te doen zijn. Dan zien we binnen dat we naar terminal 2 moeten….een bus in op naar terminal 2. Daar aangekomen krijgen we zowat een hartverzakking zoveel mensen, zo n lange rij. Vreselijk! 17.45 moet je ingecheckt zijn maar het is later als we inchecken. Er is vertraging dus het vliegtuig gaat pas om 19 uur. Maar goed wat een ellende hier op het vliegveld, rijen dik overal, een mierenhoop, en als je denkt ingecheckt dan moet je nog weer in de rij voor de koffercheck. Ook vloeistoffen moeten uit de bagage. Ggrrr koffer weer open, vergeet telefoon en horloge… ggrrr.. wat een toestand hier, drie bakken verspreid over de banden en Tony die achterblijft en zn broekriem nog af moet doen en ik allang verder en zeul me een ongeluk met al die bakken om ze bij elkaar te krijgen. Maar het is gelukt… eindelijk naar de gate en daar staat weer een bus die ons naar het vliegtuig brengt.

Yippieee 19 uur en we zitten eindelijk.

De piloot vertelt dat er chaos op vliegveld Eindhoven was en veel vluchten niet vertrokken of niet konden landen vanwege mist en slecht weer. We mogen dus blij zijn dat we toch nog naar huis vliegen. Heb ik lekker tijd om dit stukje te schrijven.:)

Nu de oogjes maar ff dicht…..

Na alle vertraging landen we in Eindhoven 22.30 uur. Mogen we het vliegtuig niet uit vanwege de drukte en chaos op het vliegveld, niet te geloven! Onbekend hoelang het kan duren…. Zucht…nu al 23.20…

Ooohhhh horen we dat het wel tot 4 uur kan duren … maar om 23.40 mogen we er toch uit. Snel lopen…Gelukkig 23.47 uur bij de auto en gauw de parkeerplaats af, anders is de kaart verlopen. Nu lekker naar huis en bedje in…

Tot de volgende keer!

1. Diny bp:
    9 oktober 2021
    Wat een leuke week heb je ons laten meemaken. Bedankt!
  2. Alice:
    9 oktober 2021
    Graag gedaan ;)
    Het is leuk om te doen en om later zelf na te lezen wat we sllemaal hebben gedaan😊
    Groetjes