8-9-16. Wandelen in Aachen

8 september 2016 - Simpelveld, Nederland

Na een nacht vol draaien en keren en rugpijn (er gaat maar niets boven je eigen bedje) een simpel ontbijtje genuttigd. Vandaag staat Aken op het programma! We hadden een wandeling op internet gevonden met de highlights van Aken. Na eerst even langs de receptie gegaan te zijn (er was er een door een tuinstoel gekletterd, ik noem geen namen maar het is een hij) om een nieuwe stoel te regelen kon het korte reisje beginnen. Reisje want meer dan een kwartier rijden is het niet.
De oto in een parkeergarage gedumpt en off we go. Aken is een leuke overzichtelijke stad en het was een leuke wandeling. In de veronderstelling dat we met die wandeling heulveul caloriën hadden verbrand besloten we dat een lunch bestaande uit bratwurst toch zeker tot de culinaire en inheemse mogelijkheden behoorde. Mmmmm.
Op de terugweg nog even langs Appie om een set badmintonrackets op te halen die we bij Bol besteld hadden (konden lokaal niets vinden). Onderweg in Simpelveld nog even op een terrasje beland waar Tony zijn favoriete Westmalle vond en Alice een zeer bescheiden klein ijsje nuttigde . En op naar huis.
Na een korte siësta (mag bij deze temperaturen) nog even fanatiek gebadmintond.  Na de avondmaaltijd van goulash met rijst en doppers nog even heerlijk buiten zitten. Hoe lekker is dat, in eigen land op 8 september 's avonds nog buiten! Buitenlandgangers: het kan echt!   (Geschreven door Tony)

1. Harma:
    8 september 2016
    Ik zou wel heel graag een foto willen zien van dat bescheiden ijsje van Alice..
    Heerlijk ijsjes en bierweer iig.
    Groetjes!
  2. Diny bp:
    8 september 2016
    Nou Tony, jij hebt óók schrijverstalent! Leuk verslag, hoor!
  3. Sophie Fransen:
    9 september 2016