14-09-16 stadswandeling Köln

14 september 2016 - Simpelveld, Nederland

Ik moest met de trein naar een gesprek met de directeur en op het treinstation moest ik mijn fiets kwijt. Had mijn elektrische fiets ff neergezet om te vragen waar ik moest zijn en toen ik terug kwam, ja, fiets weg! De conducteur zei dat ie mn fiets in een fietskluis had gezet met nr 154. Dat is het nummer van ons huisje in Simpelveld ;) de sleutel met daarop het nummer kreeg ik mee.
Ik alle rare, leek wel grotachtige fietsenkluizen af maar 154 was leeg... Ik had het er benauwd van..... En toen werd ik wakker.  Wat zou zo'n droom toch betekenen?
Enfin Tony was al uit bed en de koffie stond al te pruttelen en ik kreeg broodjes  in bed ;)
Lekker ff aangerommeld, en toen we klaar waren naar Maastricht. Daar onze boodschap gedaan, nog ff terrasje en toen op weg naar Keulen. We hadden een stadswandeling gedownload en dat wilden we gaan doen.
Het is verdraaid heet maar we proberen steeds in de schaduw te lopen.  We passeren de Hahnentor, Römer Turm, Kolumba Capelle, de Dom waar we ook nog even binnen kijken, en nog veel meer leuke bezienswaardigheden. Zo komen we ook op de spoorwegbrug waar duizenden hangslotjes aan hangen!  In tegenstelling tot andere landen waar dit ook gebeurt blijven ze hier ook echt hangen. En het zijn er echt heeeeel veel!  Het is aan het eind nog even zoeken waar de parkeergarage ook al weer is. Maar we vinden het en rijden dan weer terug naar Simpelveld. Gijsje begroet ons natuurlijk want die wacht op zijn happie!  Het zit nu heerlijk buiten,  aangenaam temperatuurtje nu!
Nog n paar uurtjes dan ben ik weer n jaar ouder!  :)

1. Diny bp:
    14 september 2016