13-09-16. Route de touristico

13 september 2016 - Simpelveld, Nederland

Toch weer wat beter geslapen met de extra matrassen op het bed. Nu 3 dubbel dus! En hoewel nu wel erg zacht voel je de spiralen niet in je ribben prikken!
Wat zullen we gaan doen vandaag! Er zijn nog zoveel mogelijkheden maar het wordt warm vandaag en we besluiten niet naar Luxeburg te gaan want dat is toch weer twee uur rijden. Liever wat dichterbij, we nemen afscheid van Gijsje die ons fort bewaakt en ons nakijkt vanuit de logeerkamer tussen de gordijnen! Dus we nemen route de touristico naar Eupen in Belgie, daar even kijken in het stadje, koppie koffie op n terrasje, en dan richting Monschau!  Monschau is een toeristisch stadje in een vallei met prachtige vakwerkhuizen! Nog een Belgisch frietje gegeten en dan kuieren we door de straatjes, zoveel mogelijk in de schaduw want het is zinderend heet!  hier en daar de mooie vakwerkhuizen bewonderen en de leuke winkeltjes.  Als we teruglopen naar de auto nemen we nog een supersonisch lekker ijsje, hmmm.
We gaan verder met onze route naar Malmedy, en het is zo warm dat onze oogjes een beetje zwaar worden. We zien een weggetje het bos in gaan en besluiten heeeeeel even stil te gaan staan, en heeeeel eventjes de oogjes rust te gunnen ;)
Nou dat hoeft maar tien minuten en dan rijden we bijgetankt weer verder.
Malmedy wandelen we even en drinken wat op een terras.  We hebben het al gauw gezien en vervolgen onze route de toeristico naar huis! Fijn naar Gijsje!
Onderweg nog n stokbroodje in Vaals gehaald, want ja we gaan lekker bbq vanavond!  We hadden een kleine wegwerp bbq gekocht en dat werkt uitstekend. De worstjes, hamburgers en kipfiletjes doen het goed!
Het was heerlijk en nu zitten we nog buiten en kijken voetbal door het raam!
Voor straks trusten!

1. Marleen:
    13 september 2016
    Prins en prinses op de erwt!
    Prachtige huizen. En wat super dat het zo goed gaat met Gijs!