11-09-16 op de step door de grotten Zonnenberg

11 september 2016 - Simpelveld, Nederland

Heerlijk geslapen, maar dat kon ook niet anders met zoveel drank op!
Gezellig buiten ontbeten met zn allen en toen kwamen de badmintonrackets te voorschijn en de voetbal. Terwijl tony met Jessica, Yordy en Remco aan het badmintonnen waren heb ik lekker onderuitgezakt in het zonnetje gezeten en  Hendrik Groen gelezen op de e-reader.  Mijn knietjes krijgen het straks alweer duchtig te verduren dus nog maar even rustig aan.
Wat een grappig boek over de belevenissen van Hendrik Groen die het bejaardentehuis op stelten zet! Geweldig wat een humor! De Omanido (oud maar nog niet dood) club is om te gieren!

Na een kop koffie met overheerlijke taart, die Jessica had gebakken en meegebracht, gingen we richting Maastricht. Dit keer naar de Grotten Zonnenberg waar we met z'n allen op de step een rondleiding kregen!  We zoefden door de grotten naar beneden, maar als je omhoog moest steppen was dat best wel zwaar. De gids vertelde met enthousiasme alle verhalen en wetenswaardigheden over het gangenstelsel. We zagen ook mooie kunstwerkjes aangebracht op de muren. Prachtig was het!
Jammer dat het zo snel voorbij ging!  Toen we weer buiten stonden voelden we de hitte als een deken over ons heen vallen. In de grotten was het maar 11gr,  buiten 25 gr maar voelde nog warmer.
We zijn direct teruggereden naar Simpelveld. Tony gaat noedels maken met balletjes en satesaus enzo. De kinderen moet nog 283 km terugrijden naar Andijk en ondertussen Remco nog afzetten in sloterdijk.  Dus na het eten en n koppie koffie zwaaien we ze uit!
Nu zitten wij nog heerlijk buiten op het terras met een borreltje "Wervershover slokkie" die ze hadden meegebracht. Nou die redt het niet tot Amersfoort haha!
Nog even genieten van de avond, wat treffen we het toch ongelooflijk met zulk mooi weer in September:)

1. Antje:
    11 september 2016
    Lekker creatief bezig. Hier was het bewolkt 22 gr
    morgen weer zo'n mooi verhaal.